Berlin – Loppemarked Arkonaplatz

Som nogle af jer måske ved, var jeg i Berin med familien for et par uger siden. Jeg var virkelig positivt overrasket over byen. Jeg var der får et par år siden i minus 15 grader, der var jeg lidt mindre positiv over alting ;-) Jeg synes faktisk det er en af de bedste storbyer jeg har været i. Vi boede i østberlin, i en privat lejlighed, hvilket var virkelig lækkert. Noget af det jeg havde glædet mig til ved Berlin var deres berømte loppemarkeder. Vi skulle med færgen hjem igen søndag kl 17, så det passede lige med vi kunne nå et par timer på loppemarkedet. Jeg havde hørt rigtig meget godt om det på Arkonaplatz så det var der valget faldt😉 Jeg kan varmt anbefale det her loppemarked. Det var et rigtig sjovt og kæmpe stort blandet loppemarked. Der var de hyggeligste ægte berliner spisesteder, hvor man kunne få virkelig lækre forskellige pizzaer, ægte berliner pølser eller lækre pastaretter. Der var en rigtig hyggelig beach stemning over det, og tror det kunne være det fedeste sted om aftenen. Udover maden, så var loppemarkedet en blanding af et marked (som man måske kender det fra syden) og et almindeligt loppemarked. På markedet var der rigtig mange blandede ting, fx en mand der kun solgte udstyr fra 2. verdenskrig, og en fyr med sin egen smykkebutik der prøvede at få lidt reklame her. På den del, jeg ville kalde det lidt mere almindelige loppemarked, var der især fyldt 50’er og 60’er ting og møbler. Der var selvfølgelig også tonsvis af krims kram. Men man kunne altså virkelig finde nogle lækre ting imellem. Jeg endte med at købe en guld hattehylde hvor man også kan hænge tøj på. Den får i at se når den kommer op og hænge🙂 (Min kæreste købte et Mastermind spil, og var ovenud lykkelig). Ude foran markedet var de sædvanlige sælgere der solgte fake gucci taske osv. Politiet kom lige da vi skulle ud. Det så ret vildt ud hvordan sælgerne kunne pakke det hele sammen på 2 sek og stikke halen mellem benene😉 Men jeg kan i hvert fald helt klart anbefale Arkonaplatz loppemarked hvis i er en tur i Berlin!

Haha – yes her ser i en robot der sidder i en indkøbsvogn ude foran markedet(?) ved ikke helt hvad det gik ud på, den bevægede sig i hvert fald ikke eller noget, men der var rigtig mange mennesker der stod rundt om og kiggede

Skriv et svar

