Ansigtsmaske

Jeg er en af de der mennesker der ikke kan fordrage modne bananer – med mindre det er mine bananer jeg selv kan få lov at plukke fra træet, yes det kan jeg godt hilse at sige smager himmelsk!. Men her i DK er det altså kun de bananer der stadig er en smule grønne jeg kan lide. Og hvad gør man så lige når man ikke når at få spist sine grønne bananer inden de er blevet små brune og man går meget op i madspild, man laver da en ansigtsmaske!

Jeg brugte en halv banan, en halv appelsin og et godt skvat honning. En moden banan er rigtig god til at blødgøre huden mens citronen virker helende og rensende og er godt mod let fedtet hud og honning skulle bare være godt mod alting, honningen fugter og er rigtig  god til at genoprette hudens balance.

Jeg moste bare det hele sammen og smaskede det i ansigtet, vil nok anbefale at man ligger ned, da det løber en lille smule. Lod den sidde i 15 min ca og jeg syntes med det samme min hud virkede blødere. Det er altid en god idé lige at bruge en ansigts skrub inden man bruger masken – så den trænger dybere ind.

Skriv et svar

