Pizza time (glutenfri)

I går aftes var der pizza på menuen. Kastede mig selvfølgelig ud i min første glutenfri pizza som blev overraskende god! Virkelig lækker sprød bund. Alle de gange jeg har lavet pizza med hvededej synes jeg dejen er hævet alt for meget op (kan bedst lide den tynde skorpe), men denne her hævede ikke ret meget men blev alligevel ret luftig, synes den blev super god. Jeg købte bare en færdig blanding af glutenfri pizzamel i rema 1000 og fulgte næsten opskriften der. Der stod egentligt at man skulle bage dejen inden man lagde fyld på men syntes jeg virkede underligt så lagde bare fyldet på og bagte det i en 20-25 min.

400 g pizzamel

260 ml vand

25 g gær

En god sjat olivenolie

1 lille spsk salt

Du blander så det hele som du normalt ville blande en dej, ruller den ud og lader den stå til hævning en times tid. Derefter skår jeg ca 5 store tomater ud i tynde skiver og lagde over hele pizzaen, spredte lidt skinke ud over og sluttede af med en hel masse ost😉 Så var det bare ca 25 min i ovnen og så var en virkelig lækker pizza færdig. Man kan jo sådan set bare putte på hvad man lige har i køletskabet. En super måde lige at få tømt ud på🙂

Skriv et svar

