Mad Muffins

Hey igen. Forleden stod menuen på mad muffins. De blev ikke helt så gode som jeg havde håbet, men synes ikke i skal snydes for opskriften alligevel. Man kan jo sådan set putte alt man har i køleskabet i dem, hvilket gør dem ret smarte hvis man ikke lige ved hvad man kan lave + de kan jo fryses og tages med på madpakken🙂 Opskrifter giver omkring 6 muffins

Glutenfri mad muffins med mango chutney:

3 dl glutenfri mel

2 dl kogt quinoa

½ spsk bagepulver

1 spsk salt

Lidt peber

1½ dl (oliven)olie

1 æg

3 dl yoghurt

150s g kylling i strimler/tern

2 revne gulerødder

En håndfuld oliven

½ peberfrugt

Mangochutneu

Startede egentligt bare med at røre alt til dejen sammen hvorefter jeg tilsatte kylling og grøntsager. Hælte dem i muffinsforme, satte med en tsk en klat mango chutney på toppen og  bagte dem i godt 20 min ved 200 grader. De hævede ikke så meget som jeg havde håbet og er blevet lidt blege i udseendet (hvilket jeg kan forstå er et tilbagevendene problem når man bager glutenfrit). Men godt smagte de nu, tror næste gang jeg vil putte mere fyld og mindre dej i, man kan jo egentligt bare proppe tons af broccoli og jeg ved ikke hvad i, hvis man vil have lidt ekstra grøntsager der igennem.

Skriv et svar

